פרסום ממוקד באמצאות גוגל אדוורדס Google Adwords

שימוש במנוע החיפוש גוגל  - מציע למפרסמים אפשרות פרסום בגוגל בתשלום לפי קליק (ppc - pay per click) באמצעות שירות  הנקרא גוגל אדוורדס (Google adwords). שימוש בפרסום מסוג זה, גוגל נותן במה להצגת הודפעת הפרסומת שלך - טקסטואלית בלבד על בסיס מילות חיפוש.

משלם המפרסם רק עבור משתמשים שלחצו בפועל (קליקים) על הפרסומת שלו, ולא לפי מספר הפעמים בו הוצגה הפרסומת. הפרסומות אותן מציע גוגל הן מודעות טקסט קצרות המופיעות מעל ולצד התוצאות הרגילות

פרסום נכון באמצעות קידום אתרים מקצועי, יביא את השינוי ויסייע לך לפרוץ דרך אל לקוחות חדשים. בכל יום יגיעו יותר גולשים ממוקדים, האתר יתקדם, יתפתח ויהפוך להיות למקור הכנסה מאד משמעותי עבורך.

מבנה המודעות

מודעות גוגל אדוורדס מופיעות בשלושה סוגי מקומות:

פרסום בגוגל עצמו

מודעות אלו מופיעות במסגרת דפי תוצאות החיפוש הרגילים של גוגל. הפרסומות מופיעות בצורה נפרדת מעל או לצד התוצאות הרגילות, תחת הכותרת קישורים ממומנים.

 פרסום ברשת החיפוש של גוגל

 מנוע החיפוש גוגל מספק תוצאות חיפוש לאתרים נוספים, וגם בהם ניתן להציג מודעות אדוורדס.

 פרסום ברשת התוכן של גוגל

גוגל מאפשר לבעלי אתרים המעוניינים להציג מודעות באתריהם להצטרף אל רשת התוכן שלו. וגוגל מציג מודעות טקסט (על בסיס קישורים ממומנים) בדפי האתר השונים. שירות זה נקרא גוגל אדסנס (Google Adsense).

 בניית  קמפיין פרסום בעזרת גוגל אדוורדס

בעת הרצת מסע פרסום בגוגל, על המפרסם - בעל האתר לקבל החלטה לגבי מספר פרמטרים עבור מסע הפרסום שלו:

 מחיר מירבי עבור קליק - max pay per click

המפרסם קובע מהו המחיר המירבי אותו הוא מוכן לשלם עבור קליק על הפרסומת שלו. המחיר המינימאלי לקליק משתנה בהתאם לאיכות המודעה, הנקבעת לפי אחוז הקליקים עליה ולפי תוכן הטקסט במודעה. מחיר הקליק על מודעות עם אחוז קליקים גבוה וטקסט רלוונטי יכול לרדת עד 6 אגורות לקליק. ואולם מילות חיפוש פופולאריות  יכולות להגיע גם לעשרות דולרים. מומחה קידום אתרים יודע ללמוד את מילות החיפוש הנכונות  ולבנות קמפיין פרסום נכון ומבוקר

תשלום מירבי ליום max pay per day

המפרסם  - בעל האתר מגדיר מהו התשלום המירבי עבור פרסום בגוגל אותו הוא מוכן לשלם ביום

מילות מפתח - המפרסם  - בעל האתר מגדיר מהן מילות המפתח שבתוצאות חיפושים עבורן תוצג המודעה.

קהל יעד - ניתן לקבוע מדינות יעד לפרסום ואת שפת קהל היעד הרצויה.

תוכן המודעה - המפרסם מגדיר את תוכן המודעה ואת הכתובת הוואב  (url) אליה יגיע מי שיקליק על המודעה.

 

מבנה המודעה

המבנה של מודעות הטקסט של גוגל אדוורדס הוא אחיד:

כותרת המודעה - מופיע בצורה מודגשת בראש המודעה - אורך מירבי: 25 תווים.

טקסט המודעה - שתי שורות טקסט רגיל - אורך מירבי: 35 תווים בכל שורה.

קישור נראה - כתובת היעד (url) של האתר אליו יועבר הגולש אם ילחץ על המודעה.

קישור בפועל - כתובת היעד אליה יגיע הגולש בפועל אם ילחץ על המודעה (לדוגמא: דף מסויים בתוך האתר).

מיקום המודעה - מיקום המודעה בין המודעות האחרות המוגדרות לאותן מילות מפתח יקבע בהתאם לשלושה גורמים עיקריים:

מחיר מירבי עבור קליק - ככל שהמחיר המירבי אותו מוכן המפרסם לשלם גבוה יותר, כך תופיע הפרסומת גבוה יותר

 

איכות המודעה - quality score

ציון המבטא את הצפי של גוגל למידת ההיענות למודעה. עיקר הציון הוא אחוז הקליקים על המודעה ביחס לכמות החשיפות שלה. בנוסף, נבדקים גורמים נוספים שלא נחשפו בשלב זה על-ידי גוגל.

תשלום מירבי ליום

כאשר המשתמש מגיע לתשלום המירבי היומי שלו, המודעה תפסיק להופיע

כלים לשיפור הפרסום בגוגל

כדי לשפר את התשואה להשקעה (ROI) של הפרסום בגוגל, קיימים מספר כלים לשם שיפור מסע הפרסום:

בדיקת המרה (conversion)

גוגל מאפשר למפרסם לקבוע דפים בתוך האתר שלו, שבמידה ומשתמש לחץ על פרסומת בגוגל, ולבסוף הגיע אל אותם דפים, ניתן יהיה לקבוע כי בוצעה המרה של גולש רגיל ללקוח. כלי זה מאפשר לקבוע אילו מילות חיפוש יצרו את אחוז ההמרות הגבוה - ובכך לתרום להבנת הלקוחות של האתר.

השוואת מסרים פרסומיים

ניתן להגדיר מספר מסרים פרסומיים כדי לבדוק איזה מסר עובד בצורה טובה יותר. גוגל יציג את מסר בעל תוצאות טובות יותר מאשר את אלו המייצרים תוצאות טובות פחות. בצורה זו ניתן למעשה לבצע מעין סקר שוק כדי להשוות מסרים פרסומיים שונים.

כלי מילות מפתח

גוגל מציע כלי המאפשר להכניס מפתח, ולקבל מילות מפתח הקשורות אל מילת המפתח המבוקשת. בצורה זו ניתן להרחיב את מאגר מילות המפתח הרלוונטיות באתר.

דוחות מפורטים - גוגל אדוורדס מציע למפרסם דוחות מפורטים המאפשרים למפרסם לראות כמה פעמים הופיעה המודעה שלו עבור כל מילה, כמה לחיצות בוצעו על כל מודעה, וכמה המרות יוצרו. מעבר לעובדות היבשות, מאפשרים דוחות אלו לראות את רמת הפופולריות היחסית של מילות החיפוש, וכמה פעמים מבצעים משתמשים חיפוש על כל אחת - מידע חשוב מאין כמוהו לבעל אתר.

פרסום נכון באמצעות קידום אתרים מקצועי, יביא את השינוי ויסייע לך לפרוץ דרך אל לקוחות חדשים. בכל יום יגיעו יותר גולשים ממוקדים, האתר יתקדם, יתפתח ויהפוך להיות למקור הכנסה מאד משמעותי עבורך.

בעולם האינטרנט מפה זו נקראת גוגל, ולכן קידום אתרים בגוגל הינו מהלך השיווק המשמעותי ביותר לאתר אינטרנט. המשפט "אם אתה לא שם (במנוע גוגל), אתה לא קיים" הפך במהלך השנים האחרונות למציאות בעלת חשיבות עסקית שיווקית מהמעלה הראשונה.